החקיקה הושלמה: בקרוב יבוטל הצורך בוויזה לארה"ב

איתי גדסי 1 Comment on החקיקה הושלמה: בקרוב יבוטל הצורך בוויזה לארה"ב

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה. ההצעה עברה במליאה ללא מתנגדים. נתניהו: "בחודשים הקרובים נמלא את הדרישות הנוספות"

ויזה. ארכיון צילום: Nati Shohat/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אושר סופית: הקמת מרכז לאומי לאיסוף ואבחון נתוני הטיסות והנוסעים, הנכנסים לישראל או יוצאים ממנה. הצעת החוק מחייבת קבלת מידע אישי מחברות תעופה לגבי נוסעים בטיסות הנכנסות, היוצאות או העוברות במדינת ישראל. המידע האמור הינו נתוני APIו-PNR הכוללים פרטים המופיעים במסמכי נסיעה של נוסע בטיסה המונפקים על ידי מדינות וכן נתונים אודות הטיסה אשר נאספים על ידי חברות התעופה לצורכיהן.

פירוט כלל פריטי המידע אשר נדרשות חברות התעופה למסור, במספר מועדים, אודות הנוסעים והצוות, מופיע בתוספת הראשונה לחוק. במהלך דיוניה קבעה הוועדה כי כל שינוי בתוספת יהיה מחויב באישורה של ועדת החוץ והביטחון.

על פי הצעת החוק, המידע האמור יתקבל במרכז הלאומי לאבחון נתוני נוסעים (מלא"ן), אשר צפוי להיות מוקם ברשות המסים. המידע במאגר ייאסף וישמש לחמש מטרות: 1. זיהוי, מניעה, סיכול, חקירה או העמדה לדין בשל פעילות טרור. 2. אבטחת התעופה, ובכלל זה הגנה על ביטחון הנוסעים. 3. מאבק בהגירה בלתי חוקית ושיפור ביקורת הגבולות. 4. הגנה על בריאות הציבור באמצעות זיהוי, מניעה או טיפול באפשרות התפרצות או התפשטות מחלות אפידמיות. 5. זיהוי, מניעה, סיכול, חקירה או העמדה לדין בשל עבירות שעונשן שלוש שנים ומעלה, המפורטות בתוספת החמישית לחוק.

הצעת החוק מרשה לארבע רשויות – רשות המסים, רשות האוכלוסין, משרד הבריאות ומשרד התחבורה – לפנות למלא"ן, ולבקש כי יבצעו הערכה או שאילתה לגבי מידע מהמאגר. כמו כן, הצעת החוק מסמיכה שלוש רשויות – השב"כ, המוסד והמשטרה, להקים שלוחות של המאגר שינוהלו אצלן.

נציין, כי בנוסף לחקיקה, ישנן עדיין סוגיות נוספות שנותרו פתוחות, ואשר אין הסכמה לגביהן, ובראשן מתן יחס שוויוני לאמריקנים ממוצא פלסטיני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: "הבאנו היום בשורה חשובה לאזרחי ישראל. כפי שהתחייבנו, דרישות החקיקה לקבלת פטור מויזה לארה״ב הושלמו בהצלחה. בחודשים הקרובים נמלא את הדרישות הנוספות, ובספטמבר 2023 מדינת ישראל צפויה להכנס לרשימת המדינות הפטורות מויזה לארה״ב. מודה ליו״ר הקואליציה אופיר כץ, לראש המל״ל צחי הנגבי וליו״ר הכנסת אמיר אוחנה על קידום הפרויקט במהירות ויעילות".

יו״ר הקואליציה אופיר כץ אמר: "כפי שהתחייבנו, כל צעדי החקיקה הדרושים לקבלת פטור מויזה לארה״ב הושלמו בהצלחה ובזריזות! זו בשורה חשובה לאזרחי מדינת ישראל, שבעוד כמה חודשים, יוכלו לטוס לארה״ב ללא צורך בויזה. אנחנו עובדים למענכם".

 



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא יקרה עם הממשלה הנוכחית. אין סיכוי שביידן יאפשר את זה עם מה שקורה כרגע במדינה.